Alles over de geheime LinkedIn score

Wij zijn Greenberg Nielsen

LinkedIn is bij uitstek hét social media platform om jezelf te presenteren op professioneel gebied. Wereldwijd gezien heeft LinkedIn meer dan 500 miljoen gebruikers. In Nederland zijn er rond de 4,5 miljoen gebruikers, daarmee is LinkedIn het vierde platform gemeten naar het aantal gebruikers. LinkedIn is voor werkgevers een belangrijke bron om toekomstig werknemers te scouten. Het is daarom zeer belangrijk dat je LinkedIn profiel er goed uitziet. LinkedIn heeft een manier waarmee jouw profiel wordt vergeleken met andere professionals, genaamd The Social Selling Score.

The Social Selling Score

The Social Selling Score is de tool van LinkedIn om jou te benchmarken t.o.v. anderen. De benchmark vindt plaats op basis van jouw bedrijfstak, bovendien vindt er ook een benchmark plaats ten opzichte van jouw connecties. The Social Selling Score bestaat uit vier punten, waar je elk 25 punten kan scoren. The Social Selling Score meet jouw professionele merk op de volgende vier punten:

  • Het opbouwen van relaties
  • Informatie uitwisselen
  • Jouw professionele merk
  • De juiste personen vinden

Het opbouwen van relaties

Je ziet ze vaak voorbijkomen op LinkedIn, personen met duizenden connecties. Vaak zijn dit recruiters of intercedenten van uitzend- en recruitmentbureaus. Deze personen hebben veel contact met zowel werknemers als werkgevers. Ondanks dat het aantal connecties indrukwekkend is, kijkt LinkedIn bij ”het opbouwen van relaties” naar iets anders. LinkedIn kijkt naar het aantal connecties dat jij hebt met hoog geplaatste werknemers. Hierbij kan je denken aan connecties met: CFO’s, managers, directieleden etc.

Informatie uitwisselen

Hoe actief ben jij op LinkedIn? Hoe vaak like of reageer jij op een bericht? Dit is waar LinkedIn naar kijkt bij het punt ”informatie uitwisselen”. Behalve likes en reacties, kijkt LinkedIn ook naar het feit of jij lid bent van relevante groepen.

Jouw professionele merk

In het verlengde van het vorige punt, gaat het over jouw profiel. Hoe vaak posts jij (zelfgemaakte) content en hoe goed heb je jouw profiel ingericht? Het is belangrijk om te laten zien wie jij bent, wat jij kan en wat jij gedaan hebt.

De juiste personen vinden

Het laatste punt waarop LinkedIn jouw Social Selling Score bepaalt is of jij goed in staat bent de juiste personen te vinden. Voor de meeste LinkedIn gebruikers is dit een optie waar een hoge score niet relevant is. Deze score is vooral belangrijk voor recruiters en intercedenten, omdat zij actief via LinkedIn op zoek zijn naar mensen.

Waar kan ik The Social Selling Score vinden?

The Social Selling Score is hier te vinden. Wil jij meer informatie over The Social Selling Score? Meer informatie over The Social Selling Score is hier te vinden. Weet jij na het maken van The Social Selling score nog steeds niet hoe goed jouw LinkedIn profiel is? Je kunt altijd vrijblijvend contact opnemen met ons via info@greenbergnielsen.nl, dan kijkt een van onze consultants naar jouw LinkedIn profiel en geeft jou tips & tricks om deze te verbeteren.

 

Overige blogs:

Kledingtips voor sollicitatiegesprekken (man)

Kledingtips voor sollicitatiegesprekken (vrouw)

Het advies voor het opbouwen van een cv

Wat is interim en wat zijn de voor- en nadelen?

Sollicitatietips

Hoe eindig je het best een sollicitatiegesprek?

Alles over de geheime LinkedIn Score

Zes dingen die vaak worden vergeten op een cv