PostNL bestaat meer dan 200 jaar, is een beursgenoteerd bedrijf en georganiseerd in 3 business segmenten, Mail NL, Pakketten en International, waarbij deze worden ondersteund door enkele centrale staven en services afdelingen. PostNL streeft ernaar om dé post en logistieke dienstverlener te zijn in de Benelux en is één van de grootste werkgevers van Nederland. Binnen PostNL is het business segment Mail NL verantwoordelijk voor het traditionele brievenbedrijf waar we jaarlijks ca euro 1,5 miljard omzet behalen, ca 8 miljoen poststukken per dag verwerken en bijna 30.000 medewerkers actief zijn.

Post is en blijft onmisbaar. Een vaste groep mensen stuurt nog steeds een kaartje bij belangrijke levensgebeurtenissen. Een aantal tijdschriften behoudt een betrokken groep abonnees. Voor bedrijven blijft direct mail een belangrijk middel in hun mediamix. Een deel van hun dagelijkse post blijft fysiek. En de groei van e-commerce heeft een positief effect op post: met slimme services als vacuümverpakkingen en geavanceerde track & trace-mogelijkheden is de brievenbus vaak een slimme optie voor het leveren van bestellingen. Er is veel veranderd, maar in 2020 is postbezorging nog steeds onze core business.

Veranderende klanteisen vragen ook wat van ons. We moeten een slank en flexibel bedrijf zijn, dat meebeweegt met klantbehoeften en volumedalingen. En de kwaliteit die we bieden moet voortdurend hoog zijn. Standaardisatie, simplificering, digitalisering en automatisering maken terugkerende processen een stuk efficiënter.